Wycieczka X-Wakacje 16.10.2021

Praga to zdecydowanie jedno z miejsc do których można wracać setki razy. Przepiękna architektura, oraz bogata historia stolicy Czech sprawia, że spacerując czujemy wyjątkowy klimat tego miejsca. Chcielibyśmy Państwa zaprosić na realizację z naszego ostatniego wyjazdu do Pragi. Miłej lektury !

Zwiedzanie z Przewodnikiem

Wyjechaliśmy ze Świdnicy o godzinie 6:00 i z krótkim przystankiem na granicy, udało nam się dotrzeć do Pragi na 10:00 spotykając się z przewodnikiem przy Klasztorze Strahovskim – zabytkowym klasztorze norbertanów.

Następnie spacerkiem udaliśmy się w okolice Zamku Praskiego z którego możemy podziwiać niezwykłą Panoramę Miasta. Oczywiście przystanęliśmy na delektowanie się tymi widokami, oraz na kilka zdjęć.

Panorama Prag

Tam mieliśmy okazję podziwiać wspaniała Katedrę Św. Wita – siedzibę arcybiskupów i prymasa czeskiego, główny kościół Pragi. Mieliśmy również okazję podziwiać Bazylike Św. Jerzego – Romański kościół w Pradze. Oraz oczywiście Stary Pałac Królewski, Złotą Uliczkę, oraz Lorete.

Katedra Św. Wita

Kolejnym punktem na naszej mapie w drodze do Starego Rynku były Ogrody Waldsteine’a. Cudownie było naładować baterię wśród przepięknej natury tych ogrodów.

Ogrody Waldsteine’a

Następnie udaliśmy się w stronę najbardziej romantycznego miejsca w Pradze – Mostu Karola. Most znajdujący się na Wełtawie w Pradze czeskiej łączący dzielnice Mała Strana, oraz Stare Miasto to zdecydowanie jedna z największych atrakcji turystycznych miasta.

Spacer w kierunku Mostu Karola
Przerwa na podziwianie uroków Pragi

Na moście Karola mieliśmy czas na zdjęcia, zakup pamiątek oraz podziwianie cudownych widoków.

Rejs na Wełtawie

Następnie udaliśmy się w stronę Starego Miasta.

Most Karola – Wejście od strony Starego Miasta

Stare Miasto to zabytkowa dzielnica Pragi, centrum kulturalne i handlowe stolicy Czech. Otacza ze wszystkich stron dawną dzielnicę żydowską – Josefov. Tam zrobiliśmy 2 godziny przerwy – każdy mógł ten czas poświęcić według swoich indywidualnych potrzeb.

Praga – Stare Miasto

Ostatnim etapem naszej wycieczki był spacer powrotny przez Most Karola w stronę Zamku Praskiego, ponieważ po drodzę czekała na nas niesamowita uczta w najstarszej restauracji w Pradzę, działającej nieprzerwanie od 1375 roku ! Swego czasu była to jedna z ulubionych knajp Mozarta. Podczas kolacji przygotowanej w stylu średniowiecznym (jak cały wystrój wnętrza) mieliśmy okazję podziwiać średniowieczne Show, przygotowane specjalnie dla nas. Towarzyszyli nam akrobaci, pokazy z ogniem, tancerki brzucha co nadało niesamowity klimat naszego pożegnania z Pragą.

Średniowieczny Show
Wieczorny Spacer na Show

Jesteśmy pewni, że do Pragi będziemy wracać jeszcze wielokrotnie i za każdym razem ten wyjazd będzie inny. Serdecznie zapraszamy do podróżowania z nami, oraz tworzenia niesamowitych wspomnień tak jak w tym wypadku.